mediatheek

In de mediatheek kunnen onze leerlingen huiswerk maken, materialen lenen, gebruik maken van computers en allerlei bronnen om informatie te zoeken, te vinden en te verwerken. Hieronder een overzicht van wat de mediatheek te bieden heeft:

• Een collectie boeken in de Nederlandse, Franse, Engelse en Duitse taal, jeugdboeken, informatieboeken, Dvd’s en luisterboeken, maar ook de krant en diverse tijdschriften.
  • 14 vaste computerwerkplekken en 15 laptops om te lenen en te gebruiken binnen de school.

Databanken, zoals De Krantenbank, Literom en de Uittrekselbank zijn op school te gebruiken via de Huygensprogramma’s.

De mediatheek werkt met het online uitleensysteem Aura. Dit systeem biedt onder andere de mogelijkheid om vanaf elke willekeurige werkplek inzage te hebben in de catalogus, de geleende materialen en leenhistorie. In Aura online kan daarvoor een Mijn Auraspace account worden aangemaakt. Via een IPad, IPhone of Android smartphone kan hiervoor de gratis AURA Library app gedownload worden.

De openingstijden zijn van 8.00-16.30 uur.